torsdag 5 februari 2009

Brandgul

Efter skolan skulle Linn och Johan tydligen hjälpa Linda köpa hårfärg. Jag halkade med. Linda fick inte köpt någon hårfärg men det var trevligt den lilla stund det varade.

Jag tål inte uppvärmd luft och speciellt inte på bussen. Den får mig att känna mig sjuk och jag måste harkla mig flera gånger. Jag kanske är på väg att bli sjuk på riktigt nu men för jag låg helt lealös över två bussäten på vägen hem.

Jag är nu arg på Svenska Akademin för att de slutat skriva om lånord från andra språk. På 70-talet tog vi in låneordet "club". Då ändrade Svenska Akademin stavningen och vi fick ordet klubb. Kunde de inte stavat om ordet "orange" med? Man får ju seriöst panik när man ska använda det i skrift. Om det bara stavats "oransch" hade jag kunnat skriva: " Åh, jag vill verkligen ha oranscht hår" istället för "oranget" eller "orangt". Jag ska därför börja använda "brandgul" istället, i protest.

Skulle hitta en brandgul bild och hittar denna sidan; www.brandgult.se
haha underbar

2 kommentarer:

  1. haha det heter faktiskt jag vill ha orange hår ju. :P

    T:et existerar inte i skrift^^
    Men svenskan är ett helt uppfuckat språk så..

    brandgul is the shit<3

    SvaraRadera