onsdag 4 februari 2009

Låtsas vara normal

Jag tog sovmorgon i morse. Palla skolan, den var ändå helt onödig när ja väl var där.


Träffade Lovisa för fösta gången på så länge att jag egentligen inte vill veta hur. Jag drog med Lovisa till Åhléns för att visa henne pojken som jobbade där. Han var fin i sitt röda läppstift när han stod där och visade foundations för Stina-Lee. Lovisa informerade mig om att det var hon men lät mig inte fotografera henne.

Vi bestämde oss för att ha en fika i gångtunneln till Lilla Bommen, som vi alltid har och denna gången åt vi semlor och drack en gammal festis lovisa hade i väskan. Av någon anledning går det alltid förbi lite underliga människor som kommenterar vårt fikande. Idag var det en man som sa "fina flickor" och en annan som tittade länge och sa tillslut "hej".


Vi gick in i nordstan igen och melodifestivalen hade tydligen någon slags happening där i mitten. Jag och Lovisa åt av all gratis mat, gick tipspromenad och pusslande.
Tobi och Robin kom och jag och tobi dansade dansmatta. Precis efter det så fick jag ett headset på mig och blev ombedd att välja låt. Kunde inte motstå att välja Min Kärlek med Shirley Clamp, haha. Jag klarade mig över 10%, de blev tydligen förvånade över hur bra det gick och jag vann en film.
För att sammanfatta: Jag och Lovisa har som mål att få gratisbiljetter till melodifesivalen på lördag, här i Göteborg.

Klockan blev mycket och jag fick ta mig ifrån stan för att hinna till ungdomsgruppen som började tjugo i åtta. Vi tittade på Little Miss Sunshine, underbar film och vi åt och drack en massa gott.

Nu är jag äntligen hemma och kan meddela att Köpenhamsresan blir av. Jag, Matilda och Malin åker på torsdag morgon och kommer hem fredagkväll, nästa vecka. Det ska bli så jävla kul och det är underbart att resan endast kostade drygt 500 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar