onsdag 11 mars 2009

25an>helvetet

Vad är grejen med linje 25 i Göteborg? Bussen från helvetet.

Det är inte bara det att det tar 200 år för bussen att ta sig hem till mig när den stannar innan den kommit upp i 30km/h utan att det alltid ska gå snett på vägen också.

Idag var det en full man, tydligen sextio år, som började gapa och skrika för bussen inte stannade på Vågmästareplatsen. Han skrek saker som "jävla utlänning", så hördes ett skrik och en kvinna kom och satte sig mitt emot mig. Hon såg helt skärrad ut och jag frågade om hon mådde bra. Hon svarade att han klappade till henne.
Vi kom fram till nästa hållplats men busschauffören vägrade släppa av någon. Gubben blev vansinnig och började gapa åt alla. Vi väntade tydligen på polisen och undertiden passade gubben på att röka. Polisen kom ungefär samtidigt som nästa buss så vi fyllde den istället.

Tror ni inte några jobbiga småkillar höll på och öppna dörrarna hela tiden och sno alla glashammare. Busschauffören, som var norrlänning med helskägg, fick kasta av dem manuellt.

2 kommentarer:

  1. Emma D, kommer väl mest folk från din skola haha. Men får se om jag går, kan fråga om du får följa med. Är typ assjuk

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera