måndag 30 mars 2009

Sista helgen i Mars


Fredagen var fin den. Åkte hem till Lovisa och vi gosade i sängen. Tobi kom med en påse med godis och Stina sa att vi inte hade något liv. På natten blev vi sugna på pomfritt men det bestämdes att vi skulle äta rostat bröd. Jag låg kvar i soffan och väntade på att bli serverad men allt jag fick var ett täcke och sen sov jag.

Klockan åtta ringde alarmet på min mobil (jag har en sjukt irriterande signal där jag sitter och klickar på vårat ostämda piano). Jag går in till Lovisa och säger att jag ska gå. Hon säger: "Det känns konstigt, som om du bor här. Sticker ner för att hämta lite saker jag spritt ut. Går in i ett rum där Stina ligger och sover och då ringer pappa. När jag säger hej då till pappa så sätter sig Stina upp och säger; "Hej då, är du kvar?" och lägger sig ner och somnar igen.

Åker till församlingshemmet där jag träffar Malin och efteråt bestämmer vi oss för att laga mat ihop. Vi åker hem till mig och Oliver gör oss sällskap. Vi lagar någon ungersk linssoppa som blev god god.



Vi tar en långpromenad under vilken vi lämnar av Malin. När vi kommer hem igen så börjar vi göra oss i ordning för att gå ut. Jag, Sarah och Oliver bestämde oss för att röka vattenpipa och dricka oss fulla hemma hos Oliver innan vi skulle ut och det var ungefär precis var vi hann. På knappt 40 minuter tog jag och Sarah slut på en hallonsoda sen stack vi till Saturn.


Sarahs bild
Det blev en fin kväll. Jag fick bara väldigt ont i magen ett tag; vet inte var det var. Jag sökte mig bort från allt när det gjorde som ondast men då var det alltid folk framme och frågade hur jag mådde. Dario var snäll! Det var någon kille som gav mig ett glas vatten, log, smekte min axel och gick. Även vakten var framme och gav mig vatten fast denna gång med citron i. Oliver och Sarah satt då och gosade med mig, snällisar. Killen som gav mig vatten kom tillbaka och sa till Oliver att jag var söt och så gick han igen. Då kände jag att det var dags att börja dansa. Vi dansade tills det stängde.



Söndagen skulle spenderas med Elin och GayCamp. Malin och Sofia hängde på och det var fint vårväder.
Musikalen var bra fast bäst under fösta akten för sen eskalerade det kanske lite väl.

Jag har egentligen massa tankar jag vill skriva av mig med men jag sparar dem istället för klockan är massor nu när man ställt om den.
God natt

2 kommentarer: