tisdag 20 oktober 2009

Anders Malmer


Sitter på bussen nu, baklänges och mitt emot mig sitter Anders Malmer. Jag har inte mer än hejat på honom någonsin och sist var i sjuan. Han gick i grannklassen och det var inte många som var snälla mot honom. Han hade alltid en pokémon-tröja på sig, även på klassfotot och så har han såklart glasögon.

Om jag tänker tillbaka så vill jag vara den som var kompis med Anders Malmer och den enda i skolan som inte var tvungen att säga både hans för- och efternamn.
De som alla vet vilka de är, men ingen är kompis med, är dömda att nämnas vid fullständigt namn. Annars vet man inte vem det talas om.

Jag skulle vilja gå fram och säga att jag aldrig tyckt illa om honom utan att jag bara hade fullt upp med att passa in i min ärmlösa puma-tröja.
Nu skäms jag och Andres Malmer har somnat i sitt säte.

6 kommentarer:

  1. vårt samtalsämne, so true.

    SvaraRadera
  2. haha.
    nej men förlåt, kan inte hjälpa de.

    usch för den skolan, ångest.

    SvaraRadera
  3. Alltså, det var väldigt fint.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag var min skolas Anders Malmer i högstadiet, fast jag blev kallad spöket, så fint alltså.

    SvaraRadera
  5. haha, han går på min skola nu. lika mobbad, stackarn !

    SvaraRadera