söndag 28 februari 2010

Beslutsångest?


Jag vet inte hur jag ska leva. Rik shoppa supa konsumera? Varför finns det inget alternativ? Jag kan knappt äta ris utan att få dåligt samvete längre. Är lyckan jag känner av att köpa en tröja för 199kr, kompensationen för det hur jobbigt det måste vara för flickan i Kina som tillverkade den för 8kr i timmen? Gjorde jag verkligen ett kap? Vart tog mellanskillnaden vägen? Antagligen hamnade det mesta på en vit heterosexuell mans bankkonto och därmed sponsrade jag en av de största miljöbovarna i vår värld.
Ska man vara likgiltig och skita i det?
Jag vet inte hur jag ska leva.
Enbart att jag sitter här med min dator igång utan större anledning bidrar till kraftigare naturkatastrofer.

6 kommentarer:

  1. Läs "Ett annat sätt att vara ung", av Per Nilsson. Om du inte gjort det.

    SvaraRadera
  2. Damn, you have a great blog, wonderful style, beautiful hair! but please, write to posts in English also, because I do not understand a fuck what you write! ;D

    xoxo<3

    SvaraRadera
  3. Åh, jag visste inte att man inte fick kalla dem det! hehe, det ska jag göra. Jag ska på kent på fredagen, den 19. Ska du se dem den 18?

    Väldigt fin bild. Du målar så bra, Daniel.

    SvaraRadera
  4. är det du som har ritat bilden? skitfin i alla fall. och det där är så jävla svårt, riktigt, riktigt svårt.

    SvaraRadera
  5. Kasper@irgens.se24 mars 2010 21:12

    Jag sitter och funderar på det där ett par timmar per dag, minst. Om du kommer på något, säg till.

    SvaraRadera