torsdag 1 september 2011

Daniels Överlevnadsguide för Gymnasiet:

Det är ingen som skriver till mig och undrar HUR jag överlevde gymnasietiden på enbart 1050:- i månaden men jag vet att alla sitter där och undrar, speciellt jag. Här kommer en lista med uppmaningar jag hade till mig själv! Skulle aldrig uppmana andra att vara kriminella. Var inte kriminella! Följ inte mina råd!
  1. Få FRITIDSKORT gratis! Säg bara till mamma
    och/eller pappa att de aldrig behöver köra dig någonstans igen och att du alltid kommer kunna ta dig hem, till någon åtminstone, vart du än är, när som helst! (Funkar bäst på curlingföräldrar)


  2. köp VITT LÅDVIN!
    Billigare blir det inte med alkohol i Sverige om man inte åker till Stigs Center och köper det av någon lastbilschaufför. OBS! OBS! Köp aldrig där om du vill behålla synen. Billigaste vita lådvinet på systemet är Zumbali och kostar 129:- alltså 43:-/litern! Du får alltså bara dricka en liter per helg och för fjärde helgen se punkt 3! garderoben under en klädhög är ett utmärkt gömställe för er med oroliga föräldrar



  3. LÅNA VIN AV MAMMA!
    Ingen håller koll på hur mycket det är kvar i en box. Helt plötsligt är den bara slut, med din hjälp! Om du inte har en vinmamma så kan man alltid låna någon annans. Ha alltid en PET-flaska redo. gratis

  4. KÖP ALDRIG MAT!
    Hemma finns en massa mat som är gratis. man fikar aldrig heller utan bakar hemma och har med sig kaffe och/eller te i termos. I en termos kan man ha alla soppor, korv i kokt vatten, potatisgratäng mm. Var kreativ!

  5. FEJKA STÄMPEL!
    Gå ut och dansa och bli full helt gratis med fejkstämpel och du behöver inte ens vara 18. Detta passar inte de med bacillskräck för det gäller att dricka sig full på öl okända personer har ställt ifrån sig medan de dansar. Svartklubbar är lättast och bäst btw.


  6. RÖK CIGG!
    Det är för den där sista 50-lappen i de 1050:- man får i studiebidrag de ska gå till. Åker man till T-livs på andra lång eller liknande kan man ibland köpa två paket för det priset!

  7. GÖR SMÅ EKONOMISKA VAL I VARDAGEN!
    Det är verkligen de som gör skillnad i den stora hela månaden. Byt prislappar i secondhand-butiker, snatta saker utan larm och sno smink på hemmafester! 871 :-

Så, nu är vi så gott som klara. På sju enkla steg så kommer du överleva gymnasiet!

6 kommentarer:

  1. grymma tips. tänker leva slaviskt efter denna lista nu i två år så jag överlever.

    SvaraRadera
  2. haha fruktansvärt bra! Ska flytta till Göteborg om ett år för gymnasiet så det här blir perfa!

    SvaraRadera