onsdag 11 januari 2012

Största förloraren nästa?

Alla tjatar ju alltid om hur smal jag är osv, osv, etc, mm

Jag tog mig därför friheten att anteckna vad jag stoppade i mig idag och hur mycket, uppskattningsvis i
gram. Här kommer listan:

2 st pärlan = 75 kcal
15g Lätta = 55kcal
20g Kaviar = 78 kcal
1 ägg= 75kcal
10g Honung= 33 kcal
1,5 dl Mjölk =90 kcal
Oboy= 49 kcal
Apelsinjuice = 60kcal
FRUKOST= 515 kcal

Mellan Latte = 180 kcal
halv liten banan= 20 kcal
MELLANMÅL = 200 kcal

2dl Fullkornsris= 688 kcal
10g lätt creme frais = 15 kcal
10g kidneybönor = 10 kcal
30 g krossade tomater = 7 kcal
MIDDAG= 720 kcal

Halv påse smörpopcorn= 225 kcal
8 st geishor = 264 kcal
10g honung = 33 kcal
KVÄLLSGODIS= 522 kcal


HELA DAGEN = 1957 kcal!!




Om jag bara skulle ligga i sängen hela dagen
behöver jag få i mig 1564 kcal. Men om jag rör på
mig eller tränar så behöver jag få i mig något från 1800 - 3000 kcal. 3000 kcalorier behöver jag endast få i mig om jag hårdtränar + att jag har ett tungt arbete (vilket aldrig kommer hända).

Idag har jag varit och simmat med Matilda och det där kvällgodiset blev egentligen endast av för att vi bestämde oss för att kolla på film och dricka te! Sjukt att min lilla geishaorgie blev mer energirik än halva popcornpåsen!

Löv y'all!!

Jag använde mig av den !!HÄR!! hemsidan för att räkna ut kalorimängden på allting, samt mitt rekomenderade dagliga kaloriintag.

4 kommentarer:

  1. Kan du inte hälla en veckas mat i ett högt rör som de gör i supersize vs superskinny också?!! <3<3<3 Hahah åååå bästa med hela programmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar fan SUPERSIZE VS SUPERSKINNY! <3

      Radera
  2. du glömmer ju luuuuunch, hur klarar du dig utan? :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt frukost vid 11 kanske, så. jag äter bara lunch när jag jobbar eller så.

      Radera