onsdag 8 februari 2012

SPENATSOPPA, SPENATSOPPA MED HÖNSMENS


Inget går upp mot lite Spenatsoppa så där en tisdag!

Mitt recept på Spenatsoppa är nog det enklaste av alla recept. Det är lika lätt som att koka te och hälla i mjölk och honung. Vissa personer är mycket bättre än mig och är veganer så jag varnar känsliga tittare.

1 påse fryst spenat! Köp inte sågon billig från eldorado eller så för de är verkligen mycket sämre och all spenat sjunker till botten jämt vilket säkert betyder att den är dålig.

5 deciliter vatten! Självklart dyrt källvatten från Norge.

2,5 deciliter matlagningsgrädde eller vispgrädde! Här är det egentligen att göra lite som man känner. Jag har lite olika mängd av all vätska beroende på vad jag har hemma. Om jag är grädde har jag mer vatten. Känner jag för att inte ha grädde alls så har jag bara 7 deciliter vatten istället.

2 buljongtärningar! Om man glömmer dem smakar det pyton.

BLANDA ALLT I KASTRULL, KOKA UPP, SERVERA (med ägg och C-vitaminrik dryck för bäst upptagning av järnet)!

Fungerar utmärkt att ha med sig i termos och servera på fest med ett halvtorrt billigt vin!

9 kommentarer:

  1. Kallar du det här mat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min favoriträtt och jag vill aldrig dela en måltid med dig för jag gör bara det med bra människor.

      Radera
    2. Det här är inte mat. Fast den kanske innehåller näring som kan lugna din adhd. Jag vill inte heller dela en måltid med dig. Ja, jag är en bra människa.

      Radera
    3. Du är den sämsta människan jag någonsin stött på

      Radera
    4. Du är den bästa människan jag någonsin stött på. <3

      Radera
  2. Den bästa maten! Avundsjuk. Undrar när du ska laga ärtsoppan du berättade om till mig!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Ja, vi får ta och koka lite. Jag vill ju ha Torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest någon gång!

      Radera
  3. waaaaaah gotttt. har inte ätit spenatsoppa på hundra år men ska nog göra det snarttt och testa ditt recept, fast tror inte på det där med bara vatten, då blir det ju typ genomskinligt och grönt?? ajaaa vi borde börja med pannkakor och ärtsoppa på torsdagar igen som vi höll på med ett tag!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blir inte genomskinlig! Det funkar och är gott. Ja, det borde vi verkligen!

      Radera