tisdag 7 februari 2012

STOCKHOLM -10°C (BILDBOMB)




Elin gick inte med på att Annika skulle till Stockholm och Köpenhamn på audition men inte Göteborg. Jag bestämde då att vi skulle åka dit Annika var. I helgen blev det därför Sveriges Huvudstad! Vi tog väldigt många bilder på den långa tågresan och jag kom på att jag nog aldrig hamnar i Stockholm för man åker förbi så många ställen man vill hoppa av på, på vägen.



Efter vi lämnat våra väskor på hotell/vandrarhemmet så åkte vi till Medborgarplatsen för att träffa Annika och ta en öl. Annika kom dit med Mimmi och världen är så liten om man är från Göteborg. Tyvärr hittade vi inget värt ställe mitt i natten trots vi följde efter Johan Palm. Egentligen var det skitsamma för vi hamnade i Hallonbergen i en soffa och blev bjudna på vin! Vi fick även bevittna gängbråk och springa hela vägen från blå-linje till röd på under 2 minuter när rulltrappor var avstängt <3.





Vi vaknade inte så många timmar senare vid ett katthem och en puckelryggad älg, gjorde oss dödligt snygga och åkte in mot affärer som inte finns hemma i GBG.




Urban och American Apparel i all ära men jag handlade på H&M och Myrornas haha. Beyond Retro är ju lagom mycket större med till den grad att man inte ens orkar.



Höjdpunkten och det bästa med Stockholm som inte finns i Göteborg är ju såklart TACOBAR! Drack såklart den obligatoriska Coronan. Första gången på Tacobar men från och med nu inte längre fakultativ.






Här är äntligen lite bilder på den omtalade Annika! Efter vi bestämt oss för att vara Scabby Chic eller som jag precis råkade skriva "Scabby Shit" haha, så åkte vi till Carmen där vi hetsdrack öl och shottade jäger. Jag vann!
Vi missade Melodifestivalen men dansade oss till Under Bron som kostade asmycket av okänd anledning. Alla som var där måste ju varit där för första gången för att gå dit igen är idioti. Jag hade ändå kul för det var ju dans i vänners sällskap!

Nästan att jag avled på bussen hem. Är egentligen emot buss för att ta sig fram långa sträckor men vi hade som tur var flera liter av varandra, Pucko och chips!

5 kommentarer: