måndag 23 april 2012

Äventyr i snöiga södra Norrland!


I helgen har jag varit hos Sarah i Österund! Här ovan har jag hittat en snöhög som jag gled runt på ett tag och förälskade mig men vi tar det från början.



Jag åkte nattåget från Göteborg klockan 19:00 i Torsdags. Jag hade fått sittplats av någon anledning vilket jag inte gick med på så ringde SJ kundtjänst och bad om plats i liggvagn. När jag kommer till tåget upptäcker jag ju att det är sovplats hon har gett mig. TACK!! Kändes ju som jag vunnit på lotto.



Någon timme innan midnatt hade vi en halvtimmes väntetid i Stockholm. Jag pausade "I Know Who Killed Me" med Lindsay Lohan (Hennes sämsta film tydligen, haha men underhållande!!) och gick ut på perrongen för att träffa Lovisa som kommit för hon är min BFF osv. Avbröt oss gjorde Lyxfällans Patrick Grimlund när han sprang på och av tåget alldeles förvirrat men sen var det dags att ta farväl för nu fan ville jag veta ifall hon verkligen tappade fingrarna utan anledning, den där Lindsay.



Sarah mötte mig vid tåget och vi åt en asgrym vegansk frukost!




Vi tog en sväng på stan och handlade lite grejer. Vårt sista stopp av affärer var systemet, för kassarna blir så lätt tunga, och där inne såg jag Kim Anderzon köpa vin! Jag blev helt ofokucerad, vilken kändistät helg!!!

Efter vi dumpat alla tunga kassar gick vi för att kolla hur Sarahs skola såg ut. Vi drack kaffe med medtagen sojamjölk och Sarahs klasskompis tittade förbi. Det var här jag hittade den där snöhögen!



Vi gick hem och lagade god mat. Väldigt lik den vi åt på nyår men jag älskar repriser av bra grejer! Det är grymt att vara vegan med Sarah för när jag är det själv äter jag bara chips och dricker cola!




Vi gick till Corazon dör vi spelade rundpingis och vann över alla! Mot slutet av kvällen spelade Kristian Anttila och vi dansade till Paul Weller som om det vore 2007! Jag och Sarah var väldigt patriotiska plus att vi matchade varandra så fint!



Bakfyllan rån helvetet inträffade men vi tog oss ändå till Tingshuset på Lördagen. Allt jag kände att jag kunde få i mig var Jos och sorbet! Jag drack en hokus pokus jos och Sarah en femme boost, vi kände helt klart effekten.



På kvällen tog vi oss en drink på Cuprum och en falafeltallrik var på vägen hem mot sängen!




Helt plötsligt var det söndag och jag skulle ta tåget hem. Det fanns bara ett eluttag på hela vagnen som självklart var upptaget. Det gjorde inte så mycket för det var så fint att stå längst bak och titta ut faktiskt och sen målade jag på nackskyddet på stolen.



En halvtimme efter ordinarie ankomsttid säger lokföraren "Ja, dåå rullar vi äntligen in mot Göteborg..." och då bromsar tåget in kratigt varpå lokföraren i högtalaren säger: "VAFAAAAN!!" Jag började inte gråta när jag kom fram till min hemstad denna gång men jag grät på tåget rån Stockholm för jag tittade på 13 snart 30 och Sailor Moon!

6 kommentarer:

  1. (ASBRA blogg)
    Har letat som en galning efter Sailor Moon men jag hittar det ta mig fan ingenstans. VAR har du fått tag i ditt?
    Jag menar alltså att jag varken hittar det på nätet att ladda ner eller köpa, eller någonstaans i någon butik. Jag har alltså
    letat i ca.... 2 år. haha, du hade varit min ängel om du kunde hjälpa mig med detta
    Kraam Linda
    lidenlinda@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. magnet:?xt=urn:btih:1A27465D82896EDFA2CD0D7A07B7F6CE95C51C8B&dn=Sailor%20Moon%20%5b01%20-%20200%5d%20%5bComplete%5d&tr=http%3a//tracker.thepiratebay.org/announce

      Radera
    2. för noobs: copy paste i webläsaren. man behöver ett torrent program. Disclaimer: Jag laddar inte ner utan visar bara andra vart man kan hitta....

      Radera
  2. Åh, mina hemtrakter-ish.
    Hoppas Anttila var lika grym i Öset som han var i Sundsvall.

    SvaraRadera