söndag 21 oktober 2012

Jag menar bara väl, TJOCKIS, jag är rädd om din hälsa.



Tänk om jag gick fram till någon på stan som var överviktig och sa:
"Ey killen, dina ben, alltså, de är för stora. Du är för tjock. Sluta ät. Jag menar bara väl, jag är rädd om din hälsa."
Detta händer mig ganska ofta, att folk berättar för mig att jag är "för smal". men jag vet att jag är underviktig redan, jag har varit det hela mitt liv nämligen.

Exakt det där sa en kille till mig när jag köpte fyllemat inne på 7-eleven, fast tvärt om då. Att mina ben var för små. Att jag var för smal. Att jag skulle äta. (hade fan munnen full av mat!?) Jag hann dock sticka in med några av mina vanliga;

  • "Det kanske är du som är för tjock?"
  • "Jag skulle aldrig vilja ha lika bastanta lår som du"
  • "Det är på grund av att jag vill skilja mig från tjockisar som du som jag är smal"
  • "BMI 13 är respekt, jag satar på det"
  • "Lägst BMI vinner"


Den här mannen var knappt berusad ens, måste jag ju tillägga, det var jag som var det. Men att kalla någon "för smal" är väl ingen förolämpning? Man blir ju orolig för en främmande person som är för smal och känner att man måste ingripa? Eller? Jag förstår inte logiken.

Dock kan jag ju se varför det är så här, att jag på något vis är "det eftertraktade", det som massorna kämpar för att lyckas med, att bli mer som jag, smal. Men samtidigt får vi veta att idealet är fel och att många blir sjuka i anorexi som följd. Men tror de att de botar någons anorexi på det viset då eller? Förstår ej.

Är det kanske för att jag är kille med? Jävligt provocerande att vara kille som inte följer normen har jag ju märkt ända sen jag blev underviktig där i KUVÖSEN. Mina smalfränder av det kvinnliga kön, har detta hänt er?

Det är faktiskt en hälsofara att vara överviktig. Jag har BMI 16, i genomsnitt, och jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk. Det är NI som är sjuka, TJOCKISAR, åh jag är så trött på att man ska hålla på att gulla med folk som trycker i sig mer energi än de gör av med. Det är det billigaste och enklaste man kan göra för att ändra på sin kropp, om man nu är missnöjd med den.

HÅLL KÄFTEN TJOCKIS FÖR DÅ SLIPPER JAG HÖRA DITT JÄVLA GNÄLL OCH DÅ KAN DU INTE TRYCKA IN FLER MUFFINS HELLER.

sluta gärna kladda ner min blogg med fett. gå här ifrån, så kanske du tappar några kilon med.


14 kommentarer:

  1. HAHAH varför har du ingen ÄLSKAR-knapp??? <3<3<3

    SvaraRadera
  2. jag är tvärtom, jag har alltid varit för stor, alltid. och jag har blivit konstant retad för detta och i 1an på gymnasiet vägde jag 106 kg och då bestämde jag mej för att verkligen ta tag i det och gick ner 25 kg och där står jag nu stilla. jag tränar och tränar och tränar och har stenkoll på vad jag äter men min kropp vägrar gå ner mer.
    det kan vara så oerhört frustrerande när man träffar människor som är smala som du, som alltså alltid har varit det och egentligen inte gjort så mycket för att bli så smala, för när jag kämpar så oerhört mycket med min vikt och mår fruktansvärt dåligt över det så är de smala "bara sådär" och dessutom ser de ner på mej som är tjock eller överviktig eller mullig eller vad jag är.
    men jag förstår absolut problemet! jag har och har haft vänner (alltså män) som är sådär extremt smala och de får ofta samma kommentarer som du, jag blir så jävla provocerad när någon säger sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut inte det är okej att folk ska bli retade för sin vikt över huvud taget. Jag ville bara påvisa att det inte är okej att klanka ner på smala heller, genom att säga om tjocka som folk säger om mig ungefär, men det förstod du nog.
      Så länge man inte är sjuk eller riskerar sjukdom pga sin vikt tjock eller smal. Om man vill förändra sig eller inte är ens eget val och om man är nöjd som man är så är det GRYMT! Jag säger ju aldrig åt någon att banta om de inte först klagar på att de är tjocka åt mig liksom, om du förstår. Det är dock nästan tabu, men om jag säger att jag vill gå upp så säger bara folk åt mig att äta mer utan att det skulle vara en förolämpning.
      No hard feelings!? Testade muskot i spenatsoppan btw :))

      Radera
    2. Jag förstår verkligen vad du menar, men jag tyckte kanske att du uttryckte det fel. Du uttryckte det (enligt mej) ungefär på det sättet som du inte gillar att folk säger om din smalhet: "Det är faktiskt en hälsofara att vara överviktig. Jag har BMI 16, i genomsnitt, och jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk. Det är NI som är sjuka, TJOCKISAR, åh jag är så trött på att man ska hålla på att gulla med folk som trycker i sig mer energi än de gör av med."
      Jag har BMI 26 ungefär och jag är inte sjuk. Jag är till och med väldigt frisk. Jag vill inte vara "tjockisen" som skyller ifrån sej men alltså BMI, är inte det världens sämsta sätt att räkna ut på om en är hälsosam eller inte förresten? Jag vet inte, jag tränar och äter rätt men jag har väl kraftig benstomme eller nått, hahahaha (skoja såklart), men alltså någon som har 26 i BMI tänker en ju är JÄTTESTOR men SÅ stor är jag inte, jag har bara en jävligt stor rumpa, haha! BMI utgår ju bara från vikt och längd och tänk om det är någon som har jättemycket muskler tex?
      Och jaaaaa, alltså folk som klagar på att de är tjocka när de precis köpt en chokladkaka, blir så trött. Fast något som är ännu jobbigare är folk som är smala som klagar på att de är tjocka, jag ba: wooohoooo fan va gött det känns nuuuu!!!
      Alltså, jag tog inte illa upp, för SÅÅÅ tjock är jag inte, men det jag störde mej på vad hur du uttryckte det (du kanske bara skojar i och för sej?) men det var bra att du gör yttryck för ett problem åt det motsatta hållet. Men jag tror tyvärr fortfarande att de större är de som lider mest i samhället då många blir mobbade i skolan för sin övervikt eller att en bara får blickar eller att en inte kommer i vissa kläder för att de inte finns för tjocka. Att vara smal medför oftast inte dessa komplikationer, visst ibland kan en vara för smal för vissa kläder, men jag tror mobbning av smala är mer sällsynt och föraktande och äcklade blickar får en nog endast om man är typ anorektiskt smal. Eller det är nog till och med så att anorektiker får lite "tycker synd om dej"-blickar snarae än äcklade. Men detta kan jag ju egentligen inte uttrycka mej om då jag aldrig själv har varit smal, men detta är vad jag tror och du får absolut rätta mej om jag har fel!!
      Oj, vad rörigt och långt det här blev men jag hoppas att du hänger med?

      Och förresten om du skulle vilja gå upp i vikt så handlar det ju inte bara om mat, jag tror att en måste börja träna och äta rätt för att lyckas! Men det fattar nog du med?

      Radera
    3. FAN VA MYCKET DET BLEV!!!
      MEN: no hard feelings och vad tyckte du om att ha muskot i??? :)

      Radera
    4. Ja, jag är ju inte hundra procent seriös faktiskt men vill man höras får man skrika, det är tyvärr så. Fånga lite uppmärksamhet, uppröra, provocera.

      Dock skojar jag inte helt och hållet. Jag tror det är skillnad för flickor och pojkar i skolan faktiskt dock. Att vara smal och svag = feminin, vilket inte är acceptabelt för en kille i skolan direkt tyvärr, eller var. Där tror jag killar har det värre men i det stora hela, Ja, tjocka mobbas mer och har det svårare, helt klart. Jag är lite en vit kränkt smal nu, när de tjocka egentligen utsätts för mest kränkningar.
      Det jag ville ha sagt var att man går inte fram till någon på stan och säger åt den att den borde äta mer eller mindre. Jag ville bevisa att det INTE är okej att säga så om en överviktig och därför inte heller om en underviktig. Skitgott med muskot! :)

      Radera
    5. Verkligen!
      Mm, ja, smala män förstår jag att de har det svårt för de passar inte in i "mallen", om man dessutom då inte känner för att ligga med tjejer och dessutom skryta om det i duschen efter idrotten eller inte uppskattar så kallade "kissbomber" då har man det nog svårt.
      Men jag ser absolut din poäng, det är ingen (eller sällan) som någon säger till tjocka att de ska äta mindre, desto vanligare får smala höra att de ska äta mer.
      Bra att du gillade det! Testa att ha i lite lök någon gång med, svingott!! Men då får man ha lite mer muskot, annars blir det "kladdigt" typ!

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. En gång såg jag dig utanför Liseberg och du var så jävla snygg att jag bara ville lägga mig ned på marken och skrika "FY FAN VAD DU ÄR SNYGG DANIEL!". Jag ångrar att jag inte gjorde det. Väldigt bra inlägg förresten, önskar att jag hade haft alla dina comebacks när jag gick i högstadiet och var tvungen att bli ÖVERVAKAD av lärarna under lunchen för att de skulle se att jag verkligen åt. Jag är naturligt smal och kommer troligtvis alltid att vara det, det kvittar hur mycket jag äter, det bara är så. Jag förstår att det kan vara jobbigt för alla de som tränar halvt ihjäl sig för att få sin drömkropp, men vissa dagar önskar faktiskt jag att jag var bootylicious à la Beyonce och inte den platta pannkakan jag är. Okej, ska inte predika mer. Du är fortfarande lika snygg Daniel, och nästa gång jag ser dig så kommer jag att upplysa dig om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad fint! DU är säkert skitsnygg. Om du inte tror jag är nöjd med min kropp så tror du fel. Du borde med vara nöjd med din, om du inte är det! :)
      Men jag vet, man kan bli förnedrad som smal med, och det är skitjobbigt att folk ska påpeka ens vikt jämt, som om det är okej bara för man är smal!?

      Radera
  5. HAHA stör mig grymt mycket på överviktiga människor som försöker känna sig snyggare genom att klanka ner på smala. Jag är naturligt smal och har varit hela livet. Det finns massor med människor som typ "Euw dina ben är fett smala ;s" eller typ "Har du anorexia eller?". Man bah: NEJ, men du är tjock! Säger man att det är snyggt att vara smal blir man hatad för då är man inte PK, säger man att det är fint att vara tjock får alla fett mycket respekt för en.

    Och bara så att du vet, du är typ den sexigaste människan som existerar!

    SvaraRadera
  6. Jo, för smala är ju den kränkta gruppen, haha, sluta gnäll

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha. inte det jag försöker säga

      Radera