fredag 12 oktober 2012

UTELISTAN vecka 41



1. BEN & JERRY'S

"Kom och köp, kom och köp fryst mjölk med lite deg i och chokladbitar formade som fisk. Halva priset, 50% REA, alltså endast halva ditt studiebidrag. Bli cool, instagramma en bild på burken, få 20 nya followers-garanti"


Jag har smakat, i rent utbildningssyfte såklart, och det var ju INGET SPECIELLT? Visst den var god men förväntningarna jag hade var ju skyhöga och så smakar det inte bättre än coop x-tras glass seriös.
 2-liter glass 8kr > 0,4-liter glass 65kr.

Sen så ägs faktiskt Ben &Jerry's av Unilever som också äger GB-glace. De äger även typ margarinen Lätta och Milda, tandkrämen Pepsodent samt tvättmedlet Via. Ni vet, alla de dubbade skitdåliga reklamerna som är fulla av könssterotyper och ideal man ser om man tittar på andra TV-kanaler än SVT. De säger sig vara miljövänliga och sånt, Ben & Jerry's alltså, men jag bara himlar med ögonen likt en 14-åring på avhållsamhetsföreläsning.

TIPS PÅ GOD BILLIG GLASS FRÅN GÖTEBORG: Triumf Glass. Mina favoriter är lätt gammaldagsnougat och dammsugarglassen!

2. KVINNOR I RELATION

Detta gäller självklart alla kvinnor. Eller inte. De kvinnor i relation som är ute är de som ger upp allt som är hon för att deras man ska bli nöjda eller liknade, inte vet jag varför de gör såhär. De gör det antagligen för sina män av någon anledning. Nu pratar jag ju då om heterokvinnor, känner typ en homobrud och de visas ju heller aldrig på tv för det är inte provocerande nog att vara lebb. Att vara bög retar ju alltid någon, vilket har sina för och nackdelar dock. Tycker synd om heterokvinnor som inte kan hjälpa att de blir kära i de människor som är sämst på denna jord: HETEROMÄN. Usch, spydde i min mun lite, förlåt.


Men jaja, hejdå, åk du hem och gör en skinkmacka till din moderat till pojkvän min före detta radikalfemenistiska vegankompis. Hoppas du är lycklig med ditt nya jag (saknar dig :'<)

3. MIN KORREKTURLÄSARE

Jag blir så jävla trött på anställda som inte ens klarar av sin ENDA UPPGIFT! Det kanske inte var så smart att anställa en nysvensk med dyslexi men hen var snygg och det är mitt enda krav. Sen så kan ju inte jag heller stava så jag kunde ju inte avgöra ifall hen kunde det heller. Hen är avskedad nu i alla fall. Man kan säga att jag tog skeden ur munnen på henom när hen åt Yoggi® yangster päron/banan. (fattar ni? avskedad/avväpnad tog vapnet/tog skeden!)



4. Att det blir smilisar och röda hjärtan i kommentarerna på Facebook

 Behöver jag säga mycket mer? Kaskadkräks nämligen

xoxo DannyB


1 kommentar: