lördag 24 november 2012

NÄR JAG OCH LO ÅKTE BÅT TILL TALLIN



I dessa marknadsföringens dagar så kan man åka gratis, och få gratis mat och dryck, till Baltikum. Lovisa och jag valde den medeltida staden Tallin i Estland haha. Och inte kunde vi åka båt utan att klä ut oss till sjömän.




Efter vi gjort oss snygga var det dags för buffé med havsutsikt! De hade asdålig belysning tyvärr så alla bilder se lite cp ut men vad gör det? Roligast hade vi med efterrättsbuffén och dess smoothies.


Innan de flesta gick och la sig så försökte några sångare och dansare lura oss att vi var i New York. En äldre man kom och la sin arm omkring mig och jag och Lovisa fick springdansa därifrån. Vi bytte om några gånger med och i magtröja blev jag tillsagd att åka tillbaka till Svergie. De ville tydligen inte ha "sånna som mig" i Estland. Jag sa att de är svårt att få båten att vända av den anledningen och tillslut kom det en vakt och tog bort mannen. Ja, det var en man, kan ni tänka er!?


I Tallin så promenerade vi runt i gamlastan. Jag kände mest "digerdöden" men tillslut hittade vi ett café där vi drack te. Nästan att vi missade att hinna tillbaka till båten med, trots att vi inte tyckte Tallin var så roande med sina strippbarer och fula män. Jag köpte nässpray och drog kan man säga.


På hemresan var det typ helt dött på båten men vi hade så flera matbiljetter kvar och åt på gourmetrestuarang haha. Så jävla gott var det inte ens, och kändes inte så dyrt men vi körde hårt på läsk och efterrätter!

Vi spelade in lite videobloggar och jag får se om jag lägger upp något, för ljuset i hytten gjorde allt så gräsligt.

2 kommentarer:

  1. gud vad fina ni är! dööör av avundsjuka för era outfits i den första bilden.

    SvaraRadera