fredag 30 november 2012

såg EMIL JENSEN, tappade PLÅNBOKEN och LIVSLUSTEN





Det var en händelserik kväll i onsdags som började med Emil Jensen på vår studentpub. Det var skitfint som vanligt.

Jag hade lurat dit två från min kurs och Elin och efter några öl så ville jag och Elin såklart åka till Baba Sonic. Vi tog följe med Viktor som med hade varit på studentpuben!

På Baba hände det en massa grejs och jag vill inte bråka med någon för det tar så mycket energi,
Men...
Det är aldrig roligt när några man tänkte på som sina vänner, går bakom ryggen på en, eller jag vet inte, undan håller saker från en för att man då inte ska bli ledsen. Om man kallar sig min vän så gör man inte saker som man tror kan såra mig. Jag förstår faktiskt inte hur man rättfärdigar det för sig själv. Det enda jag kan komma på är att man sätter sitt eget välmående framför mitt, att chansen att själv bli lycklig är viktigare än min säkra olycka.

Nu är jag faktiskt inte speciellt ledsen, jag är mer besviken och undrar hur många som utger sig för att tycka om en, som egentligen inte gör det. Jag får lite panik på att jag själv lever ett liv där andra människors känslor och min lojalitet mot dem kommer före. Det finns ingen plats för pacifister när alla andra dödar helt blindt. Därför så tappade jag kontrollen lite och söp mig full och sa säkert skitbra elaka saker till folk och annat jag kommer få äta upp senare.

Det känns som jag håller inne på någon slags djävul av undantryckt hat som fick lite luft i onsdags. Vi får se hur mycket den kommer släppas ut denna gång, haha. Ni skulle läst det förra blogginlägget jag inte publicerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar