måndag 26 november 2012

UTELISTAN VECKA 48

1. O'BOY ORGANIC


Ja, det är skitbra att det görs "ekologisk" O'boy men kan den inte smaka lite som vanliga O'boy? Kan den inte ha en liknande färg i alla fall? Jag testade denna för första gången nyligen, jag vet att den funnits ett tag men förpackningen är ju så jävla liten och kostar mer än ett stort paket med "vanlig" O'boy. Nu är det så att O'boy suger, jag vet. Kraft Foods är det som äger O'boy och är läskigt stora. De äger ju även Marabou, men hör och häpna, deras choklad smakade ju likadant när den blev Rainforest Alliance-märkt (?). Rainforest Alliance är, för allas info, en b-variant av Fair Trade, en skämtallians precis som vår nuvarande regering. Det används liksom av alla sugiga märken, typ Chiquita.

Sen undrar jag varför den inte finns refillpaket av O'boy som passar i de hårda paketen. Men, ja, det handlar nog säkert om vinst kan jag tro. Ska maila! "Hej, skulle ni kunna tänka er att göra om och göra rätt?"
Så, om ni funderar på att köpa denna prudukt; tänk om! Köp I love eco istället, den är 3 kronor billigare och smakar inte heller O'boy.

2. FOLK SOM ANVÄNDER #INSTA

Att tagga med något som börjar på "#insta" var aldrig och kommer aldrig bli accepterat. Inte nog med att jag måste sitta på tunnelbanan, vakna och äta mat till detta så måste jag även se spammet ni har dragit till er. För er som inte fattar vad jag pratar om så har jag letat på det stora internätet och funnit en bild som jag har placerat till höger. Där kan vi även se härliga exempel på "#___oftheday"- och "____stagram"-taggar. HAHAHAHA. Skjut mig. Är du inte cool utan taggar så blir du det aldrig heller. Vi har en jantelag i Sverige som förbjuder sånt här!!






#instaprovocator

3. LÅGENERGILAMPOR

"Snälla lampa BETÈ DIG!" brukar jag stå här i mitt rum och skrika! Man kommer hem full, och hittar knappt lampknappen och tror lampan är trasig för ljust blir det ju fan inte. Så "står" man där och tänder och släcker en lampa i fyra minuter medans lite spya rinner från mungipan. HUR KUL ÄR DET? Måste lågenergilampor tända sig så långsamt att man får ångest. Sån ångest man får när internetuppkopplingen är så seg att bilder laddas pixel per pixel. Ett så kallat "Bombay Dreams moment", ni vet när Ebba öppnar bilden hennes biologiska mamma skickat till henne!



Ja, det råkade bli massa anti miljön här denna vecka. Så, kan det gå ibland när vreden tar över.


1 kommentar:

  1. Lejnköpingshanna27 november 2012 03:04

    hahahaha daniel älskar dig #instalove

    SvaraRadera