fredag 7 december 2012

8 FILMER JAG VILL SE OM INTE JORDEN GÅR UNDER 21/12


CATCHING FIRE

Okej, jag är inget jättestort fan av "the hunger games" men jag läste nyligen boken faktiskt och jag tycker det är en intressant historia. Hur det i framtiden är en diktatur i nordamerika och moderna sätt att hålla befolkningen i shack. Jag tror de återstående filmerna kommer vara bättre än den första!


Premiär den 22 november 2013

Sista boken ska de dela upp till två filmer som vanligt i denna genre och de ska släppas 2014 respektive 2015. Galet

imdb-länk: http://www.imdb.com/title/tt1951264/



OZ: THE GREAT AND POWERFUL 




Historien om hur trollkarlen från Oz kom till just Oz, alltså innan Dorothy kom dit och gick längs den där gula vägen. Det betyder ju att ingen ännu har landat med sitt hus på den elaka häxan från öst! Tycker det verkar spännande i alla fall! Till Oz till Oz till Oz till Oz till Ooooooooz.


Premiär den 15 Mars 2013

imdb-länk: http://www.imdb.com/title/tt1623205/




CLOUD ATLAS

Denna film verkar handla om tidigare och kommande liv och hur ens själ hör ihop med andras själar, att man alltid rör sig kring samma personer alltså. Kanske inte en ny idé direkt men jag gillar det temat ändå. Filmen är regisserad av Tom Tykwer och han är den enda regissör jag känner till typ. Tycker hans filmer är lite oväntade och annorlunda.

Premiär 22 februari 2013

Den har redan haft premiär i andra delar av världen men släpps först på DVD den 5 februari och det finns ännu bara att ladda ner versioner då folk filmat inne på bion.

imdb-länk: http://www.imdb.com/title/tt1371111/






NOW YOU SEE ME

Fyra illusionister rånar en bank i Paris under sin egen föreställning i Las Vegas. Bruden verkar inte endast vara en avledande manöver utan det är tydligen bankrånet som är det! Har alltså nu en förkärlek till sådana här futuristiska filmer eller alternativt nutida. Fantasivärldar går bra med. 

Premiär 7 juni 2013

imdb-länk:http://www.imdb.com/title/tt1670345/








LES MISÉRABLES

Musikal blir film, ni vet hur det är med den saken. Men här sjunger de för första gången live och mimar inte till redan inspelad musik. De har alltså en hörsnäcka i örat där de hör en pianist spela med i det tempo de sjunger. Jag började lipa av trailern till och med. En prinsessas dagbok, Bellatrix Lestrange, och Karen från Mean Girls är med! Nej, men asgrymma tjejer och gillar när man får höra skådisar sjunga. Kul att Gretchen från Mean Girls en gång spelade Cosette på Broadway, alltså samma roll som Karen Smith nu ska spela i filmen. MEAN GIRLS 4-ever, ville bara säga det.

Premiär 18 januari 2013
Men i Japan har den premiär den 21 December så dit kanske vi hinner åka innan det smäller eller vad som nu ska hända.

imdb-länk:http://www.imdb.com/title/tt1707386/



PASSION
Ja, detta är tydligen en remake av en franska Crime d'amour från 2010 men jag vill främst se Lisbeth Salander ta ut hämnd på Regina George!! Jag menar KOLLA BILDEN!

Premiär "i början av nästa år" i Svergie tydligen lol.






THE CANYONS
Vi är ju inne på Mean Girls-temat så här kommer Lindsay Lohans nästa film! Den verkar ju helt klart intressant haha, åh herre min skapare. Min favoritgrej med filmen är att en av killarna (James Deen [lol på det tagna namnet med felstavning]) är PORRSTJÄRNA! Detta är ju inga nyheter för alla men seriöst, jag tänker faktiskt länka porr åt er här nedanför.

Premiär 2012






MALEFICENT
Förstår ni att det spelas in en film ur den trettonde féens perspektiv med Angelina i huvudrollen? Detta kan ju inte bli annat än bra. Jag känner så mycket igen migsjälv i den trettonde féen med. Kommer alltid oinbjuden och ställer till med drama utspökad i något svart och fabulöst.

Premiär 14 mars 2014
typ när jag fyller 23 alltså usch wää.


Nu får det räcka, trots att Miley med har en ny film på g. Ja, hoppas världen inte går under så att jag kan spendera mer tid framför skärmar!!


/ "Jag gillar inte film" - Daniel Nyberg






1 kommentar:

  1. Hi there, I think your website could possibly be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in IE, it's got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent blog!
    Feel free to visit my site ; Sexy blondy fucks with three guys

    SvaraRadera