måndag 3 december 2012

sömn eller verklighetsflykt?



Just nu så sover jag när alla andra är vakna. Jag sover när det finns tvätttid och man får väsnas i lägenheten. Jag sover när banken, polisen och mataffärerna är öppna. Jag sover när det undervisas i skolorna. Ja, ni fattar grejen.

Jag vill vara vaken, träffa vänner, handla mat och hämta min plånbok men det betyder att saker kan gå fel och jag orkar inte med mer motgångar. Jag är inte tillräckligt stark just nu, så jag sover istället.

Jag behöver inte gå en kurs i att lära mig säga nej, jag behöver en kurs där jag lär mig ta ett. Jag behöver även en kurs i hur man lever som människa 2012. Hur man finner lycka i att le åt människor trots de är elaka mot en för att man behöver pengar. Eller hur man finner mening i att få andra att slösa sina pengar på saker de egentligen inte behöver.

Tar nya tag mot meningslösheten imorgon
tills dess får ni sova gott, jag håller ställningarna sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar