måndag 28 januari 2013

Är detta ännu ett exempel på att stora muskler är en kompensation för brist på hjärnkapacitet?

Detta såg jag på Facebook igår kväll:


Jag ba: ":O, brott mot marknadsföringslagen!!!!" Jag frågade och tydligen var det en tävling av något slag, där man skulle lägga ut just den texten, skriven av en copywriter.

Så jag gjorde en anmälan till konsumentverket och skrev även detta till någon Marknadsansvarig på företaget (klicka för större bild):


Jag är så trött på att företag tror att de kan marknadsföra sig hur som helst. Nu är detta säkert ett sånt där gränsfall för att det är en tävling och de har då inte betalt någon för att göra reklam för dem. Facebooks feed är ju inte heller lika direkt som om man fått ett meddelande på facebook heller, men jag tycker inte man ska behöva skrolla förbi sån här skit. Klickade på länken och fick se nakna tjockisar = folk med muskler.

Roligaste är att annonsen under detta inlägg just nu skulle kunna vara från detta skitföretag som försöker lura mig att folk genuint tipsar om dem.

Om jag inte somnar så blir det kanske en utelista efter jobbet sen men annars är detta så jävla ute på så många plan att det får alla listpositioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar