måndag 11 februari 2013

UTELISTAN VECKA 7

1. TERMOKJOL

Jag vet att det är kallt utomhus just nu, men det är inte en tillräckligt bra ursäkt för detta beteende! Dessa termokjolar står mig upp i halsen vid det här laget. Usch! Jag har på mig mina tajta jeans och en jacka som ej går att stänga medan dessa människor har klippt av botten på en sovsäck och springer runt bland folk. Välkomna till STHLM FASHION WEEK?

2. HOMOFOBBÖGAR

Ja, nu får jag väl förklara mig. Jag är så jävla less på att många bögar tävlar om vem som är minst gay eller inte. Och med mest gay menas ju såklart/tydligen mest feminin. Om man är mer feminin borde man som feminin kille som gillar gillar inte vara mer straight då? Jag har fått frågor av bögar som lyder, och jag citerar: "Vem är mest gay av oss två?", "Vem skulle lättast gissat var bög om man såg oss två på stan och inte kände oss?" Det finns någon slags tanke om att det som man är bättre att vara manlig även hos bögar. Tycker det är så himlans sorgligt för det är väl precis det som är så jävla underbart att vara utanför heteronormen; att man kan vara hur som helst, utan att försöka vara det ena eller det andra?

3. "Demokrati"-älskare
Det görs ju inga listor på vilka länder som är diktaturer och ej, eller Moderaterna och resten av skitalliansen gör ju inte det i alla fall. Här i Sverige används ju flitigt filtar med en "demokrati"s flagga på. Och halsdukar, tröjor, överkast kuddar och allt. Vi säljer ju vapen till detta land som har dödsstraff. Vi säljer ju även vapen till Saudi Arabien och de har med dödsstraff. Jag undrar nu: Varför inreder ingen med deras flagga!? Ni gillar ju "demokratier" som dödar sin egen befolkning!! Här kommer lite tips:





Ja, jag hoppas verkligen ni varierar er från att bara använda en "demokrati"s flagga som inredning och klädesplagg. Fast man kanske har en favvo lix. Bara lite tips som sagt. Kyss



 


3 kommentarer:

  1. förmodligen bästa listan hittills..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!!! :))) Är själv nöjd. har haft någta veckor på mig denna gång! hehe

      Radera
  2. Basta utelistan ever Danne! Termokjolen alltsa. ( har i och for sig alltid velat ha en) men seriost. Sem onskar jag mig till jag fyller ar ett paslakansatt, helst i siden, med saudis flagga, grym affarside, du kan bli rik. Samt nummer tva pa listan, haller med om att manlighet bor undevikas att anvanda som positiva exempel nagonsin. Kram pa dig! (Kottis)

    SvaraRadera