onsdag 13 mars 2013

22 ÅR


Livet är så jävla långt!!!! Visst det kan kännas som det var igår när jag för 5 år sen fyllde 17 och hade mitt första kalas som tonåring dit det kom fler än 4 personer. Då när vi satt där och jag sa åt alla att gå varvet runt och säga vad de hette på bilddagboken.

Det är många som tror att jag tror jag "är något" och tycker att jag är snygg. Det ni inte har förstått är att jag från jag började på dagis tills jag slutade nian fick höra att jag var så jävla ful. De retade mig nästan varje dag för mina stora ögon, mina stora framtänder, för att jag såg ut som en tjej, för att jag hade tjejkläder, för att jag betedde mig som en tjej, för att jag var bög (sen vi var 10 endast dock), för att jag var smal, svag, spinkig, lång osv. Som tur var hade jag ju ändå lite barndoms & familjevänner och försökte inte bry mig så mycket, men jag förstod ju att jag inte var speciellt populär.

Sen kom populärmusiken in i mitt liv under konfirmationen. Började klä mig i svart och träffade Elise från Kalifornien på konfirmandresan sommarlovet till nian. Hon kallade mig Emo. Jag sökte efter "svenska emos" på google och hittade Bilddagboken. Elise storasyster Miranda undrade om jag hade min mobil avstängd för jag aldrig fick sms av mina vänner den sommaren, lite visste hon att jag inte hade några att umgås med. När de åkte hem grät jag i flera veckor för det var mina första vänner utanför skola och familj och de bodde i Kalifornien(!!)

Jag hände kvar i kyrkan och började umgås med Sandra, Malin och Linnea. De hade varit på Håkan och The Sounds och jag var så jävla avundsjuk, för hade ingen att gå med och fick ej följa med min syster och hennes vänner. De lovade att jag skulle få gå med dem nästa gång. Sandra hade bilddagboken och vi blev vänner där.

Att vara annorlunda var helt plötsligt något positivt. I Torslanda är det tyvärr inte det. Och bara några månader senare träffade jag Lovisa och Elin första gången. Jag hade pratat med dem på bilddagboken för de gick i samma klass som Sandras barndomsvän Andrea.

Sen exploderade typ mitt sociala liv.

Och det var födelsedagen efter det, jag fyllde 17, som jag berättade om.

För mig är dessa  år de enda i mitt liv på något sätt. Det är därför mitt liv är så långt för jag minns varandra dag i det och jag försöker göra något med någon varje dag för jag tror typ jag ska vakna ur en dröm eller att det i alla fall ska ta slut snart. Minns typ när Matilda, Sarah, Linnea och Malin kom gåendes upp för min uppfart på min 20-årsdag, svartklädda men en massa pastellfärgade ballonger på en stålstråd. Min släkt typ ba: "Aaaa, nu kommer de." Var så jävla stolt över er då. Är jävligt carpe diem på ett sätt egentligen, seriöst. Är alltså så jävla glad för alla grymma fina människor jag känner och som har hört av sig till mig och grattat mig idag. Gråter seriöst nu när jag tänker på er. Jag skulle fan mörda för er skull. Ni är det bästa jag vet. 

Detta inlägg blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Skulle bara säga att Lovisa, Elin, Moa och Annie var här idag och åt tårta med mig och att livet känns långt. Men blir så blödig av födelsedagar för är ju egentligen en tönt.

5 kommentarer:

  1. Alltså du är ju så himla fin.

    SvaraRadera
  2. Anni supergirl15 mars 2013 12:31

    Jag har haft den bästa barndomen man kan tänka sig för jag har umgåtts med dig och hittat på massa bus! Dada-superman!
    Kram och grattis i efetrskott <3

    SvaraRadera
  3. Hoppas din fodelsedag var fin kara du! Jag saknar dig och tankte pa dig massor har bortifran. Fint att du skriver sana har saker faktiskt. Ingen manniska ar liksom helt igenom cool och snygg, och det ar ju det som ar det fina med manniskor. Jag ar valdigt glad over att traffat dig, och minns ocksa de forsta dagarna, haha. Fast du minns val mycket battre antagligen for har ju sant superminne. Puss pa dig! //Köttis

    SvaraRadera
  4. Du är grym Daniel! <3 allt du gått igenom, du är bäst och starkare än någon annan jag känner!
    Tack för alla år och alla år som kommer i våra långa liv! :D ILY <3
    /Sandra

    SvaraRadera
  5. >anonymous<
    you are not the only one who lived such thing. stay strong and drive safe xD!

    SvaraRadera