måndag 11 mars 2013

UTELISTAN VECKA 11

1. DISNEYS DOCKOR

Usch, jag spydde i min mun när jag var inne på BR häromveckan och såg dockan de gjort av prinsessan Merida från Disneys Brave. För er som inte har sett den (se den!), så handlar det om en keltisk prinsessa som är typ världens grymmaste bågskytt vilket hennes mor inte tycker passar en prinsessa. Hennes mamma klär henne i en astajt och asful klänning när det kommer prinsar till riket för att tävla om hennes hand. En klänning som Merida förstör när hon gör en kupp under spelen, skjuter mitt i prick och vinner sin egen hand!

Så gör Disney leksaker med henne i just den klänningen? Ingen pil, båge eller svärd. "Här, lek med en förtryckt flicka som hatar att se ut såhär och gjorde det i 2 minuter och filmen." När klänningen spricker när hon spänner bågen för att skjuta är det väl en jävligt tydligt budskap på att bryta sig ur sin tilldelade roll och vara den man är!?
Och håret? det är så himla perfekt!? Nej fy.


Och kolla här! Detta är från Trassel. Hela poängen med den filmen är ju att Rapunzel klipper av allt sitt hår och att det då blir brunt!!!! Hon har kort brunt hår när hon gifter sig men ändå säljs det en docka med hennes förbannade jävla långa blonda hår i bröllopsklänningen!!! Ne, jag blir galen. Två filmer med asbra modernt budskap som de senare marknadsför helt tvärt om.


(Påminner om  att man kan klicka på bilderna)




2. 
Såhär ser det ut för oss med andra mobiler än iPhone 4s eller 5, alltså mer än hälften av alla som äger en mobiltelefon! Det enda jag gillar med att ni ändå envisas med att använda dessa emoji när ni twittar, facebookar och instagrammar är att jag kan urskilja er och lägga er i min mentala mapp "Tillräckligt korkad för att ha iphone och tro att flest människor har det."
De som använder det på facebook som man mest använder när man sitter vid en dator, har jag en egen mental mapp för. Nej men ja, detta är typ alla mina vänner med hahahahahahaha, löv you guys.




3. LÄTTIRRITERADE VANDRANDE LIK
Så här ser de ut, fast värre.
Nu sitter jag ju här och stör mig på dem, men vad faaaan. och detta är ett mycket större problem i Stockholm än någon annan stans jag någonsin varit med, haha, så jävla sjuukt. Nu börjar vi:

Jag  blir jättebesviken på folk som sitter på tunnelbanan och tycker att det ska vara tyst som i graven? Jag tycker de kan stanna hemma eller åka taxi. Jag älskar när folk sjunger och pratar i telefon och skrattar och LEVER!! Ni andra vandrade irriterande lik kan ju fan kola vippen, det är jävligt svårt att störa sig som död. Fast jag kommer fan dansa och sjunga på era gravar!!!
Dessa är människor som hatar barn. Barn hatar er!!!
Vill du ha en lugn stund, flytta till Norrlands inland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar