tisdag 12 november 2013

UTELISTAN VECKA 46


1. JIM BEAM


Jag var inne på 9GAG, och jag vet att den sidan är helt jävla förjävlig men jag gillar ju att bli provocerad och arg. Flashback och Fria Tider gillar jag med att vara inne på och förfäras men nu skiter vi i det.



Jag stötte i alla fall på en "rolig" bild i mitt scrollande. Här kommer den:






Nu är detta uppenbarligen inte Sverige, och med  det säger jag inte att detta aldrig förekommer här, men ändå! En sådan här uppenbart sexistisk reklam borde väl stanna i sexisternas huvuden nuförtin, eller??

Missa inte det finstilta: "CHEERS TO BEING A MAN. CELEBRATE IT." För mig är det lika vidrigt att säga som "SKÅL FÖR ATT VARA VIT" speciellt efter de där jävla förolämpningarna! Tänk om det istället hade stått "Skål för att aldrig behöva komma ut. Skål för att vara hetero. Fira det." ??+?+e++??

Började söka lite och hittade faktiskt även en homofobisk reklam från denna alkoholhaltiga dryck:

The Tragedy by hatstuff

Ja, ett förtryck kommer sällen ensamt. Sexister är oftast även homofober och med en ganska stor chans även rasister. Nu vill jag inte försöka mig på någon rasistisk liknelse och jag är besviken på min homofobiska! Jag kom inte på en enda som inte innehöll ordet "inte" eller "aldrig". Kom alltså bara på saker heterosar ALDRIG och INTE men som jag ALLTID och JÄMT måste göra och utstå.

Aja, adjö JIM BEAM, adjöööööö.

3 kommentarer:

  1. usch vad vidrigt, blir så arg! att detta fortfarande existerar i dagens samhälle? bort med det!

    SvaraRadera
  2. Åhh jag hatar den där förbannade sidan så extremt mkt... det här gjorde inte saken bättre.

    SvaraRadera